Thursday, 24 December 2009

DECEMBER YANG KELABU...ANTARA CINTA..SIMPATI DAN BENCI....

Akhir December 2009..kulayari kehidupanku dalam kesepian...keseorangan tanpa ditemani oleh sesiapa dalam erti kata yang sebenarnya...aku memiliki semua...anak-anak..kerjaya....lelaki yg menyintaiku...keluarga yang menyayangiku..teman-teman yang sayang padaku, namun aku sentiasa merasa kesepian, kesendirian. Semuanya yang ada di sisiku begitu jauh tuk kudakap...begitu jauh tuk kumiliki seutuhnya...Anak-anak...jauh dirantau orang, lelaki yg menyintaiku bukan milikku seutuhnya, keluarga yg menyayangiku jauh dikampung sana dan teman-teman yang katanya menyayangiku bukan sahabat sejatiku...mereka cuma teman ketika aku bahagia...namun bila aku dalam kesepian dan kegundaan begini...tak ada sesiapa dalam hidupku...Kerinduan pada anak-anakku sentiasa berlabuh dihatiku...kerinduan pada ayah..mak dan adik-adik serta saudara mara dikampung sana menggamit hatiku...namun aku tidak dapat mengunjungi mereka dek kerana aku terikata dengan kesibukkan kerjaya yang menjadi tanggungjawabku.

Lagi 6 hari lagi tirai 2009 akan berlabuh. Namun aku masih seperti dulu...tak ada cinta yang menemaniku, jauh sekali seseorang yang mengambil berat tentang diriku. Kemana semua mereka yg menyayangiku...yang katanya dulu sanggup melakukan apa saja demi diriku? Kalau pun ada insan yg hadir dalam hidupku ketika ini..namun aku tak menyintainya...cintaku jauh disana...jauh telah meninggalkan diriku...cinta yang telah kuberikan pada insan itu bagaikan tak ada erti sama sekali dalam dirinya...aku seakan terkapai-kapai menunggu dirinya menyambut semula tanganku dan membimbingku kedestinasi bahagia....Aku kecundang lagi diakhir 2009 ini bila aku menjadi penanti yang setia tanpa mengenal malu dan jemu menanti sapaan darinya menanti bisikan rindu darinya...kenapa aku begitu bodoh menanti dirinya sedangkan aku cukup tahu bahawa dia memiliki sejuta wajah diluar sana yg menyintainya dan dia bukanlah lelaki yg terbaik yang ada dalam hidupku..bukankah ramai lagi yg lebih baik dari dirinya diluar sana...namun aku masih setia ingin bersamanya...Inikah yang dinamakan cinta buta..bodoh..bodohnya aku..


No comments: