Friday, 19 February 2010

BILA CAHAYA ITU MENGUNJUNGIKU..


Ketika cahaya itu bertandang keruang kamar hatiku..seakan aku terlempar jauh dilautan noda dan dosa..kuhimpunkan semua kekuatanku untuk menggapai segemgam taubat demi hari-hari terakhirku didalam persada hentian nafasku kelak. Ketika aku ingin berlari dari semua kegelapan dunia....aku terjaga dengan lemparan cahaya taubat yang mengejutkan aku dari tidur yg panjang dalam pelukan noda dan dosa...kuhimpun semua lembaran-lembaran hitam yang pernah kulalui dan kudakap agar aku bisa mengoyakkan semua lembaran itu kedalam hembusan keinsafan yang sudi bertandang dilubuk hatiku yg selama ni kering dengan kebanjiran nafsu semata. Ketika aku terjaga dari tidurku yg lena dek belaian dosa dan noda...aku seakan bayi yang baru dilahirkan...yang tak tahu apa itu cahaya...indahnya dunia ini...indahnya alam ni...indahnya ISLAM yg selama ini kuabaikan..kulupakan cuma kerana nafsu dan belaian duniawi semata...lupakah aku yg ketika kau dalam perut bondaku bahawa aku ingin berbuat baik dan menjadi HAMBA pada ILAHI semata....bukan hamba pada syaitan laknatullah....TUHANKU....kembalikan diriku PADAMU....aku terlempar jauh dari sisiMU selama ini...

No comments: