Thursday, 14 October 2010

INDAHNYA DUNIA NI

Aku marasakan betapa setiap apa yang kukulakukan kini, seakan tersenyum padaku....senyum kambingke? senyum perlike?senyum ikhlaske...ntahlah... aku tak pasti...namun apa yang aku tahu bahawa hatiku kini ada taman...heheeh...kedenganrannya sangat puitis ye...tapi itulah hakikatnya...wajah-wajah dan nama-nama yang pernah menyakitkan hatiku dan meninggalkan aku, seakan semuanya mengejarku...apakah yang mereka inginkan dariku? cinta>>>sex>>money>>>atau cuma petualang dalam kehiduapan?bukankah mereka-mereka itulah dulu yang telah melemparkan aku jauh dari kegembiraan...membaling diriku dengan penghinaan...perlukah aku menyambut huluran tangan mereka dengan baik sedangkan dulu hatiku hancur lebur dengan setiap apa yang mereka perkatakan dan ungkapkan?...disudut lain..hati kecilku berkata dan berbisik bahawa memaafkan orang lain adalah lebih baik daripada menjadi pendendam...memberikan orang lain peluang untuk berubah lebih baik dari membiarkan mereka hanyut dengan sikap-sikap yang kurang terpuji. Kubasuh seluruh tubuhku dan jiwaku dengan air solat dan bersujud padaNYA...memohon pada SANG MAHA PENCIPTA..berikanlah aku pedoman dan petunjuk dalam menghadapi situasi ini...Alhamdulillah, setiap kali aku memohon padaNYA..aku tidak pernah kecewa..kutemui jalan penyelesaian...dan meneruskan perjalanan kehidupanku dengan baik dan lancar.Indahnya dunia ini....jika inilah yang bakal aku lalui...aku ingin hidup 1000 tahun lagi...huhuhuhu...puitisnya..kulupakan semua apa yang telah berlalu namun aku tak akan melupakan dari setiap apa yang menjadi pengajaran dalam perjalanan kehidupanku. Sekurang-kurangnya memori silamku boleh menjadi pedomanku...boleh menjadi guruku...boleh menjadi mentorku. Aku tahu dan yakin bahawa setiap apa yang berlaku sebenarnya adalah 1 ketentuan Ilahi...aku tak boleh bersikap dendam...lebih-lebih dendam pada Tuhan....pada sesama insan...bagiku inilah taqdirku...aku PASRAH. Bila aku memujuk hatiku, aku terasa damai. tenang..lega..mmm bersyukurlah aku kerana disaat ini aku masih memiliki sekeping hati yang lembut...namun tidak mustahil satu hari nanti ia akan berubah menjadi sekeping hati yang keras dan waja...Dan melihat setiap objek tersenyum padaku...memberikan aku sejuta rasa dan sejuta kebahagian..Namun aku belum temukan seraut wajah dan sebuah nama untuk menjadi pendampingku setelah aku terluka, biar pun aku tahu ada nama dan wajah yang kekal abadi dalam hatiku...kusimpan wajah dan nama itu dalam jauhhhhhh...direlung hatiku dan sentiasa mengharapkan bahawa satu saat kelak tuhan akan menghadiahkan dia padaku....Aku merindukan dirinya setiap masa dan saat aku bersendirian...biar pun aku tahu aku tidak berada dalam dirinya...menyintai orang yang tidak menyintai kita...memang amat payah dan menyakitkan...dan dicintai oleh orang yang tidak kita cinta adalah amat meresahkan...heheeheh tapi yang mana harus kukutip? mengejar orang yang kucintai atau menyambut huluran tangan orang yang menyintaiku...ehhehehe....dunia-dunia...penuh dengan misteri kehidupan.....

No comments: