Wednesday, 27 October 2010

AL-FATIHAH BUAT NURHIDAYAH AISYAH ANTHA THAMRIN

27hb Oktober...datang lagi...inilah tarikh keramat buatku, tarikh yang membuatkan cintaku pergi..tarikh kembalinya puteri tunggalku kepangkuan ILAHI..betapa aku merasakan kehilangan tersebut..betapa aku merasakan pedihnya bila insan yang kita cintai meninggalkan kita selama-lamanya...Namun aku pasrah dan redha bahawa kematian itu pasti datang bila tiba masanya, aku cuma kesal bila aku tidak dapat memaafkan diriku bahawa aku kehilangan insan yang sangat aku dambakan kehadirannya... mungkin ketika hayatnya aku tidak pernah memperlihatkan pada org dan pada puteriku bahawa aku sangat menyintainya..tetapi itulah sikapku yang tidak terpuji bila aku sering kali menyembunyikan apa yang tersirat dalam hatiku. Semoga Tuhan menempatkan roh puteriku ditempat orang-orang yang beriman. Sesungguhnya puteriku seorang anak yang taat pada ibubapa dan agamanya dan aku berbangga dengannya walau tuhan cuma meminjamkan dia padaku cuma 12tahun . Bila mengenangkan penderitaannya ketika dia berjuang untuk melawan penyakit maut itu...aku amat bersyukur tuhan mengambilnya lebih awal berbanding dia menderita melawan sakit yang dirasakannya. Tiga tahun telah berlalu ...setelah pemergiannya..bagiku baru semalam dia disisiku..dengan tingkah lakunya yang manja dan agak degil bila mempertahankan sesuatu ...seakan dia ada disisiku..membelaiku dengan caranya yang tersendiri..mengurut kepala dan mengusap rambutku bila aku keletihan...TUHANKU...RINDUNYA AKU PADANYA...AL-FATIHAH BUATNYA...Seakan aku ingin katakan pada semua mahluk dimaya ini bahawa aku sangat merindukan kehadirannya ketika ini...Jerit tawanya..gurau sendanya..dan tangisannya cukup mengimbau rasa kehadirannya ketika dulu...mmm ..bila kita telah kehilangan seseorang..lebih-lebih insan yang sangat kita cintai...baru kita merasakan betapa dia sangat berharga pada kita sebenarnya....Pada insan yang pernah merasakan kehilangan insan yang tersayang pastinya dapat merasakan apa yang aku rasakan...cuma doa kupanjatkan pada Ilahi untuk puteriku dialam sana...semoga tuhan menempatkan dia bersama orang-orang yang beriman...amin...Alfatihah.....

1 comment:

Anonymous said...

Sesungguhnya kehilangan itu adalah sesuatu yg amat memilukan.
AlFatihah buat Nurhidayah Aisyah - muga ruhnya ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman. Aminnn!!

HH