Thursday, 12 April 2012

Gelisah

Mimpi memang cuma mainan tidur (kata orang) tetapi aku percaya dan yakin bahawa mimpi itu punya maksud yang tersendiri. Aku sejak akhir-akhir ini seringkali mimpi yang agak pelik tapi menyenangkan. Apakah maksudnya aku sendiri sebenarnya tidak bisa mentafsirkannya. Memang mimpi ini amat menyenangkan. Mimpi tentang aku dan seseorang yang aku sayang dalam hidupku. Tetapi proses perjalanan mimpi itu yang aku senangi. Alangkah indahnya bila itu semua menjadi kenyataan.

Semalaman aku gelisah, mata seakan enggan untuk lelap. Aku tahu dan pasti kenapa aku gelisah, tetapi aku tidak bisa mengungkapnya dalam bentuk kata-kata disini....aku cuma bisa merasainya..menikmatinya dengan caraku yang tersendiri. Kegelisahan yang aku alami bukan milikku seorang...tetapi bila aku sms orang yang aku sayang, dia pun mengalami sindrom yang sama. Naluri yang sama dengan apa yang aku rasakan. Perhatiannya padaku memang aku hargai...

No comments: