Saturday, 5 May 2012

Tidur....Tidur...zzzzzzzz.....zzzzzz....

Sepanjang hayatku, aku tidak pernah lagi tidak tidur malam. Walau sesibuk mana pun aku masih sempat melelapkan mata walau sejam atau lebih. Tetapi semalam aku gagal mendapat nikmat tidur yang aku nantikan. Sejak kemarin aku tidak tidur siang, cuma menghadap personal kumputer dikamarku. Segala macam website aku jelajah, hanya untuk melelapkan mata. Namun aku gagal. Kenapa aku harus menghadapi masalah seperti ini?.

Sehingga hari ini mata ini masih enggan untuk tidur. Aku sudah minum obat untuk menyenangkan perjalanan lelapku, namun masih gagal. Cobaan apa lagi yang aku harus hadapi? Bila mata tidak dapat tidur, otak pun tidak berfungsi...Aku ingin menulis apa saja cerita dalam blog, tapi aku gagal. Otakku tidak dapat berkerja dengan baik. Kenapa ye? Aku rindu seseorang? tidak juga...rasanya aku tidak merindukan sesiapa pun saat ini. Jauh sekali mengenang orang lain dalam hidupku. Masalah kerja? tidak juga...aku dalam masa cuti, tidak ada kerja yang perlu aku fikirkan. Jadi kenapa? aku sakitkah?

Aku menghabiskan masa membaca buku, aku tidak boleh solat sebab aku period (datang bulan), aku baca blog-blog politik yang memang menjadi hobiku...tetapi aku masih gagal untuk lelap. Kenapa ini? aku jadi risau. Sehingga saat ini aku masih gagal untuk mendapatkan sedetik pun masa tidur. Aku perlu makan obat tidur dengan dos yang tinggi kot? eeee..tidak berani pula aku. Mana tau, aku terlajak tidur selamanya....NAUZUBILLAH...aku  belum lagi bertaubat.....Semoga ini bukan hukuman dariNYA atas dosa-dosa yang telah aku lakukan...aku takut menghadapi azab dariNYA....

No comments: