Monday, 30 July 2012

AKU PUNYA HATI TAPI AKU TAK PUNYA PERASAAN

Aku punya hati tapi aku tidak punya perasaan...benarkah? kenapa aku mesti mendapat gelaran sedemikian? apa salahku sehinggakan aku mendapat lebel sedemikian? Apakah tingkah lakuku menggambarkan kenyataan tersebut? Rasa sedikit kesal bersarang dalam hati. Namun aku gagahkan senyum terukir dibibir seksiku bila seseorang mengeluarkan kenyataan tersebut. Lalu aku meminta penjelasan darinya, kenapa aku dilebel sedemikian. Mudahnya dia mengeluarkan kenyataan ini :-


" Zue, kamu punya hati pada semua orang, tapi pada masa yang sama kamu tidak punya perasaan pada mereka"
katanya padaku.
" Ehhh..aku punya perasaanlah dengan dorang" jawabku selambah.
" Kalau aku tidak punya perasaan pada dorang, tidaklah aku senyum, tidaklah aku tegur sapa" tambahku lagi..
" Tau, tapi kamu tidak punya perasaan langsung pada mereka bila mereka meluahkan perasaan padamu" kata hambah Allah tersebut.
" adalah, kalau aku tidak punya perasaan aku tidak dengar apa yang dorang cakap" Dalihku..ehhehehe..
" Dengar tapi tidak ambil kisahkan" tuduhnya padaku...huhuhu..apa sal hambah Allah ini...dia semacama ingin menyudutkan aku dalam satu hal.
" Apa juga maksud cakapmu ini" pintaku padanya..
" Tak apalah kalau kamu tidak faham...susah juga mau kasih faham pada orang yang pura-pura tidak faham "
katanya agak kasar padaku...aikkk..kenapa pula hambah Allah ini..tidak puas hati terhadapku..Aku biarkan perkataan itu berlegar dalam benakku...malas mau fikir, tetapi berkecamuk dalam hatiku...Insyallah aku akan bertanya pada seseorang mengenai hal ini...mana tau ada jawaban yang bisa membuatkan aku tersenyum dan puas hati...

No comments: