Sunday, 30 December 2012

Penjara Pudu…Hanya Ini Saja Yang Tinggal



Penjara Pudu


Hanya pintu gerbang ini saja yang tinggal.
Itu saja yang boleh dikatakan tentang Penjara Pudu, bangunan bersejarah yang dibina pada tahun 1891 itu ketika ini.
 
 
 
 
Pelbagai pihak berdebat sebelum ini sama ada wajar atau tidak bangunan tersebut dikekalkan.
Ada yang merasakan sejarah yang tersimpan di dalamya ‘bukan sesuatu yang perlu dikenang atau untuk dipelihara’.
Bahkan Penjara Pudu tidak pernah pun diiktiraf dalam senarai bangunan warisan oleh Organisasi Pelajaran, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (Unesco).
Semasa Mynewshub.my ke sana tadi, yang tinggal cuma pintu gerbang dan saki baki sisa runtuhan yang menunggu masa untuk diratakan sepenuhnya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Mungkin ada pro dan kontra tentang Penjara Pudu ini, tetapi yang pasti, ia sudah 90 peratus menyembah bumi untuk ‘memberi peluang’ kepada satu projek pembangunan berskala tinggi yang akan dikenali sebagai Bukit Bintang City Centre (BBCC).
 
 
 
 
Pembangunan BBCC di kawasan seluas 7.6 hektar itu akan membabitkan pembinaan 1,100 unit kondominium, hotel, ruang pejabat dan pusat komersial dengan anggaran kos RM5 bilion.
Projek itu akan dilaksanakan dalam enam fasa dengan keseluruhan kawasan ruang niaga 540,000 meter persegi dan dijangka siap dalam tempoh hingga lapan tahun atau pada 2015.
 
 
 
 
 
Kerja-kerja pembinaan dijangka akan selesai sebelum pembinaan Menara Warisan 100 tingkat, Daerah Kewangan Antarabangsa Kuala Lumpur (IFC) serta pembangunan semula Lapangan Terbang Sungai Besi.
 
 
 
 
Selamat tinggal Penjara Pudu…mungkinlah inilah harga sebuah pembangunan
 


riana67

Thursday, 27 December 2012

Bahagia dalam kerinduan

Mahriana 67
kebahagian ini akan aku jaga
Bagaimana aku harus ungkapkan perasaanku ketika ini? bahagia diatas kelukaan orang lain....Apa yang aku rahsiakan bersama suami selama ini akhirnya terungkap segalanya. Perkahwinan yang aku rahsiakan selama ini akhirnya terungkap dimata umum..lebih-lebih dimata keluargaku dan keluarga suamiku. Mungkin ada hikmah dibalik semua ini....aku tidak ingin semua ini menjadi duri dalam daging. Meninggalkan seribu satu persoalan dalam mindaku...aku memang bahagia ketika ini meski pun badai itu sentiasa melanda rumahtanggaku. Bagiku lumrah jika ada persengketaan namun aku tidak sanggup menghadapi semua ini. Seharusnya aku tidak persoalkan, kerana aku telah melihat jauh sebelumnya ada risiko yang bakal aku tempuh...Hari ini aku mendapat tempiasnya. Fuhhhh...biarlah...aku malas mau fikirkan.

mahriana67
aku sentiasa untukmu

riana67>>>>>
setia menantimu
mahriana67
cayang
Dalam aku berkecamuk sebegini, aku terlupa satu hal...MAR merayakan tarikh lahirnya...aku terfikir untuk menghubunginya secara pribadi, tetapi aku terfikir juga bahawa saat ini aku adalah isteri orang. Tentunya tidak manis dimata sesiapa pun jika aku seolah masih menyimpan rasa yang istimewa terhadap MAR (meski pun dia memang istimewa dalam jiwaku) sebagai sahabat aku tempatkan dia jauh lebih tinggi berbanding orang lain. Aku cuma mampu mendoakan agar dimana pun MAR berada ketika ini dia dalam lindungan yang MAHA ESA..bahagia dengan kehidupannya bersama keluarganya. Aku berharap keikhlasanku dalam hal ini tidak ada sesiapa pun yang menyalah ertikan, kerana aku memang tidak ingin kehilangan dia sebagai seorang kawan.

Hari ini juga pernikahanku dengan Mahrin memasuki fasa yang ke2. Tempoh yang singkat ini menjadikan aku terlalu matang dalam kehidupan baruku...aku tahu ada rindu terkadang bertandang dalam jiwaku untuk sebuah nama, tetapi aku abaikan kerana aku tidak ingin rindu itu menjadi penghalang  kebahagianku...bahagiakah aku? satu persoalan yang cuma aku yang tahu dan rasakan. ... aku beranggapan bahawa aku bahagia, dan aku tidak ingin persoalan ini menjadi ruang pemisah antara aku dan suami...cinta jarak jauh antara aku dan dia cukup mencabar...

riana67

Wednesday, 26 December 2012

Honey moon ~~~ Genting Highland n Kuala Lumpur



Nak g mana 2 untie

heheheh happy time

Seriusnya

woiiii...ehhehe serius sgt ni

relex erk

heheheh posing ye


posing nampak

aik..baru bangun erk

my arjuna...ehehhe

cinta sampai mati

ehhehehe...sensor!!!!

jeleslah untie

amboi untie...

Untie..miss u a lot


untie...so sweet erk

Sweet memories...somewhere in my heart


I like u style

senja nan merah

dibawah cahaya neon

lepak erk

apa sal aku je yang peluk?

Miss u b

apa sal uncle..x suka naik bas erk?

Senyum simpul naik bas..ehehhe

ehhehehhe lidah bah 2...seksi geng

bibir merah sgtlah untie


pelukan yang hangat erk

smile sikit uncle

apa hal serius sgt ni

untie ark...all black

Aik...cm nk lari dari rumah je

Dari mana uncle

walau apa pun halangan...aku setia bersamamu

Fuyooohhhh...heheheh..

amboi

ehhehehh....i like this style

alwayz 4 ever n ever..ehhehe

I like u eye

wajah yang aku rindu

I love u

wahhh..naik skyway erk

beli apa 2

Hehehehe...smile...smile...

apa sal muka serius sgt ni?

Uncle jgn g cari amoi erk

Nak gi mana 2 uncle

amboi...mata macam tengok awaek cun je

Tengok apa 2?

Senyumlah geng

Baru bangun geng

mama mia
riana67