Saturday, 8 December 2012

jujur (playlist)

Ketika jiwa dirundung kesepian dan kegundahan...mencoba untu kmenikmati bait-bait indah dalam playlist milikku di youtube...teman ketika duka..teman ketika jiwa meronta, Semuanya ketentuan dariNYA, kudratku yang cukup indah untuk menjadi santapan jiwaku..santapan nuraniku. Menjadi milikku seabadinya...kugenggam cintaku..kusimpan jauh didalam sudut hatiku..biar tidak goyah dengan apa pun yang datang menerpah..bagiku, semuanya adalah kurniaan tuhan..menajadi santapan hidupku yang abadi kerana aku cukup menghargai seorang insan yang bernama suami...lebih-lebih lagi suami itu menyintaiku dan menyintaiku meski pun aku terluka dengan perlakuannya yang menyentuh jauh dari lubuk nuraniku. Mencoba untuk bertahan..dan aku memang bertekad untuk bertahan biar tsunami, badai apa pun yang melanda kehidupanku bersama suami...Kejujuran itu penting dalam perhubunganku bersamanya...terutama dari pihakku..cinta jarak jauh yang memisahkan kami membuatkan aku harus pandai menjaga diri dan tahu erti batas pergaulan...cemburu amat membahagiakan aku..tetapi jika cemburu itu terlalu menyakitkan hati, rasanya tidak ada sebab aku harus berdiam diri...langkah dan episod perjalanan harus aku atur dengan baik agar aku dan dia tidak terluka bila melalui denai-denai yang beronak dan berduri...

riana67

No comments: