Tuesday, 29 January 2013

8 perkara utama mengenai RCI Sabah



11:43AM Jan 28 2013  
Ada yang menggelarkannya sebagai Projek IC dan ada yang mengenalinya dengan nama Projek M. Namun apa juga gelarannya, berikut merupakan perkara yang diperolehi daripada siasatan suruhanjaya diraja ke atas isu imigran Sabah – khususnya operasi sulit yang memberi peluang kepada warga asing untuk mengundi dan menggulingkan kerajaan pimpinan PBS Sabah.

1. Sekurang-kurang terdapat dua operasi sulit yang dikenal pasti.

G17 (atau Kumpulan 17)

Pemimpin: Bekas ketua Jabatan Pendaftaran Negeri (JPN) Sabah Abdul Rauf Sani (1990-1992).

Individu dikenali yang terlibat: Para pegawai JPN: Kee Dzulkifly Kee Abdul Jalil, Yakup Damsah, Asli Sidup.

Ahli politik yang dikaitkan: Setiausaha politik Tun Dr Mahathir Mohamad pada masa itu, Tan Sri Aziz Shamsuddin.

Tempoh masa: Sejak 1990.

Modus operandi:


Pegawai JPN Sabah memproses antara 40,000 hingga 100,000 kad pengenalan untuk warga asing. Butiran dan tandatangan di kad pengenalan pada masa itu diproses dengan tangan.

Selepas butiran ditulis di kad berkenaan mengikut borang permohonan yang dibekalkan kepada pegawai tersebut, ia kemudiannya dihantar ke ibu pejabat JPN di Petaling Jaya untuk dilamina sebelum dikembalikan ke Kota Kinabalu.

Pegawai berkenaan memberi keterangan bahawa mereka tidak mempersoalkan borang permohonan berkenaan dan bagaimana ia didapati, dan hanya mengisi borang tersebut untuk kad pengenalan biru.

Mereka mendakwa beroperasi daripada kediaman Aziz Shamsudin di Kampung Pandan. Asli Sidup menyifatkan usaha untuk menerbangkan mereka ke Kuala Lumpur bagi kegiatan itu sebagai "amalan luar biasa".

Seorang lagi pegawai, Kee Dzulkifly Kee Abdul Jalil – yang menyifatkan operasi tersebut sebagai "G17" – berkata mereka juga mengeluarkan kira-kira 200,000 sijil kelahiran kepada imigran.

Dokumen ini pentuing untuk permohonan kad pengenalan biru seterusnya. Ia digelar G17 kerana melibatkan 17 orang anggota.

Ketua operasi tersebut, Abdul Rauf Sani mengesahkan keterangan berkenaan, namun menafikan menggunakan nama "G17". Beliau mendakwa bertindak sendirian.

Kesemua personaliti yang dikenali itu kemudiannya ditahan bawah ISA sekurang-kurangnya selama dua tahun.

Hanya seorang sahaja, iaitu Abdul Rauf, yang ditahan bawah ISA selama dua bulan, diikuti tahanan kediaman terhad selama lima bulan.

Beliau kini merupakan ketua pengawai esksekutif  Totalisator Board of Malaysia di bawah Kementerian Kewangan.

Ops Durian Buruk

Pemimpin: Bekas ketua JPN Sabah Ramli Kamarudin (1993-1995)

Individu dikenali yang terlibat:
Bekas timbalan ketua JPN Mohd Nasir Sugip, pegawai JPN Asli Sidup (turut terlibat dalam G17), bekas ketua SPRM Sabah Wan Ahmad Wan Yusof.

Ahli politik yang dikaitkan:
Bekas ketua menteri Sabah Osu Sukam, bekas timbalan menteri dalam negeri Megat Junid Megat Ayub.

Tempoh masa: Sejak akhir 1993.

Modus operandi:

Menurut keterangan RCI, SPR Sabah memberikan majlumat pengudin kepada JPN negeri. Maklimat ini termasuk nama dan nombor kad pengenalan pengundi berdaftar yang tidak pernah mengundi atau yang telah meninggal dunia.

JPN kemudiannya mengeluarkan resit kad pengenalan kepada warga asing dengan menggunakan maklumat ini.

Menurut peraturan pilihan raya, resit sementara itu, yang diberikan sebelum pengeluaran kad pengenalan biru, memadai untuk membenarkan seseorang individu mengundi, dan dalam kes melibatkan warga asing.

'Pengundi hantu' ini kemudiannya ditempatkan di kawasan yang dianggap kawasan sukar dimenangi BN, mengikut keterangan saksi.

Ketua operasi berkenaan Ramli Kamarudin berkata beliau menjalankan projek tersebut selepas menerima arahan dalam satu mesyuarat dengan bekas timbalan menteri dalam negeri, Allahyarham Megat Junid Megat Ayub di Hyatt Hotel, Kota Kinabalu.

Turut hadir dalam mesyuarat tersebut adalah pegawai JPN Asli Sidup dan Osu Sukam, yang kemudiannya menjadi ketua menteri Sabah pada tahun 1999.

.

__,_._,___


riana67

Sunday, 27 January 2013

Tuesday, 15 January 2013

my love Mahriana (playlist)



riana67

10 Makanan terlarang bagi pengidap hipertensi


Diposkan oleh Harjanto Daniel 

10 Makanan terlarang bagi pengidap hipertensi
(ANTARA News) - Orang yang mengidap tekanan darah yang tinggi atau hipertensi, perlu membatasi makanan yang mengandung sodium (Na) yang banyak terdapat pada garam.
Seperti dikutip dari healthcentral, berikut adalah daftar dari makanan yang harus dihindari oleh penderita hipertensi :
 
1. Acar, memang rendah kalori yang baik untuk tubuh, tetapi memiliki kandungan sodium yang tinggi, 1 buah acar mentimun bisa mengandung 570 mg sodium. Hal itu setara dengan sepertiga dari jumlah maksimumsodium perhari (2300 mg).
 
2.Kentang goreng, meski beberapa restoran menggoreng dengan minyak yang bebas lemak trans, kandungan lemak dan sodiumnya masih tinggi. Penyajian kentang goreng ukuran sedang mengandung 270 mg sodium dan 19 gram lemak.
 
3. Daging asap, tiga potong daging asap mengandung 270 mg sodium dan 4.5 gram lemak Daging burung bisa menjadi alternatif ketimbang daging asap.
 
4. Susu, merupakan sumber kalsium, tetapi tinggi lemak. Dalam segelas susu terkandung 8 gram lemak dan 5 gram lemak jenuh. Lemak jenuh tak baik bagi pengidap liver dan berbahaya bagi orang yang memiliki tekanan darah tinggi.
 
5.Donat, cukup sebuah donat sudah bisa menghasilkan 200 kalori dengan 12 gram lemak.
 
6. Mie instan. Mudah untuk membuatnya dan rasanya nikmat. Tetapi sebungkus mie instan mengandung 14 gram lemak dan 1,580 sodium.
7. Margarin tak sepenuhnya jahat. Bagi orang dengan tekanan darah tinggi, mereka harus memastikan bahwa margarin tak mengandung lemak jenuh, bacalah kemasannya guna memastikannya.
 
8. Gula, yang berarti disini adalah makanan dengan kalori ekstra  dan gula. contohnya adalah cookies dan coklat batangan. keduanya dapat menyebabkan obesitas. Makanan-makanan ini bisa berpotensi mengidap tekanan darah tinggi. Kelebihan berat badan membuat banyak sumbatan di jantung dan memperlambat kerja darah.
 
9.Alkohol, mengkonsumsi alkohol dapat meningkatkan tekanan darah tinggi, alkohol juga merusak dinding pembuluh darah.
 
10. Daging merah, komposisi dari sebuah diet yang menyehatkan harus menyertakan lemak jenuh yang rendah. Bagi orang dengan tekanan darah tinggi hindari daging merah.
 

riana67

Sunday, 13 January 2013

47 Facts About Women



By Men...Ha..Ha..Ha..


Fact #1
1. Women love to shop. It is the one area of the world where they feel like they're actually in control.

Fact #2
2. Women especially love a bargain. The question of "need" is irrelevant, so don't bother pointing it out. Anything on sale is fair game.

Fact #3
3. Women never have anything to wear. Don't question the racks of clothes in the closet; you "just don't understand".

Fact #4
4. Women need to cry. And they won't do it alone unless they know you can hear them.

Fact #5
5. Women will always ask questions that have no right answer, in an effort to trap you into feeling guilty.

Fact #6
6. Women love to talk. Silence intimidates them and they feel a need to fill it, even if they have nothing to say.

Fact #7
7. Women need to feel like there are people worse off than they are. That's why soap operas and Oprah Winfrey-type shows are so successful.

Fact #8
8. Women don't need sex as often as men do. This is because sex is more physical for men and more emotional for women. Just knowing that the man *wants* to have sex with them fulfills the emotional need.

Fact #9
9. Women hate bugs. Even the strong-willed ones need a man around when there's a spider or a wasp involved.

Fact #10
10. Women can't keep secrets. They eat away at them from the inside. And they don't view it as being untrustworthy, providing they only tell two or three people.

Fact #11
11. Women always go to public restrooms in groups. It gives them a chance to gossip.

Fact #12
12. Women can't refuse to answer a ringing phone, no matter what she's doing. It might be the lottery calling.

Fact #13
13. Women never understand why men love toys. Men understand that they wouldn't need toys if women had an "on/off" switch.

Fact #14
14. Women think all beer is the same.

Fact #15
15. Women keep three different shampoos and two different conditioners in the shower.

Fact #16
16. After a woman showers, the bathroom will smell like a tropical rain forest.

Fact #17
17. Women don't understand the appeal of sports. Men seek entertainment that allows them to escape reality. Women seek entertainment that reminds them of how horrible things *could* be.

Fact #18
18. If a man goes on a seven-day trip, he'll pack five days worth of clothes and will wear some things twice; if a woman goes on a seven- day trip she'll pack 21 outfits because she doesn't know what she'll feel like wearing each
day.

Fact #19
19. Women brush their hair *before* bed.

Fact #20
20. Watch a woman eat an ice cream cone and you'll have a pretty good idea about how she'll be in bed.

Fact #21
21. Women are paid less than men, except for Modeling.

Fact #22
22. Women are *never* wrong. Apologizing is the mans responsibility, "It's there in the bible". hmmm who was it that gave Adam the apple?

Fact #23
23. Women do *not* know anything about cars. "Oil-stick, oil doesn't stick?"

Fact #24
24. Women have better restrooms. They get the nice chairs and red carpet.

Fact #25
25. The average number of items in a typical woman's bathroom is 437. A man would not be able to identify most of these items.

Fact #26
26. Women love cats. Men say they love cats, but when women aren't looking, men kick cats.

Fact #27
27. Women love to talk on the phone. A woman can visit her girlfriend for two weeks, and upon returning home, she will call the same friend and they will talk for three hours.

Fact #28
28. A woman will dress up to go shopping, water the plants, empty the garbage, answer the phone, read a book, or get the mail.

Fact #29
29. Women will drive miles out of their way to avoid the possibility of getting lost using a shortcut.

Fact #30
30. Women do NOT want an honest answer to the question, 'How do I look?'

Fact #31
31. PMS stands for: Permissible Man-Slaughter. (Or at least men think it means that.) PMS also stands for Punish My Spouse.

Fact #32
32. The first naked man woman see is "Ken".

Fact #33
33. Women are insecure about their weight, butt and breast-size.


Fact #34
34. Women will make three right-hand turns to avoid making one left- hand turn.

Fact #35
35. "Oh, nothing," has an entirely different meaning in woman- language than it does in man-language.

Fact #36
36. Lewis Carroll's Caterpillar had nothing on women.

Fact #37
37. Women cannot use a map without turning the map to correspond to the direction that they are heading.

Fact #38
38. All women are overweight by definition, don't argue with them about it.

Fact #39
39. All women are overweight by definition, don't agree with them about it.

Fact #40
40. If it is not Valentines day, and you see a man in a flower shop, you can probably start up a conversation by asking, "What did you do?"

Fact #41
41. Women want equal rights, but you rarely hear them clamoring to be let into the draft to cover the responsibilities that go with those rights.

Fact #42
42. Only women understand the reason for "guest towels" and the "good china".

Fact #43
43. If a man ticks off a woman she will often respond by getting a fuzzy toilet cover which warms their rear, but makes it impossible for the lid to stay up thus it constantly gets peed on by the guys.
(which gets them in more trouble)

Fact #44
44. Women never check to see if the lid is up. They seem to prefer taking a flying butt leap towards the bowl and then chewing men out because they "left the seat up" instead of taking one second and lowering it themselves.

Fact #45
45. Women can get out of speeding tickets by pouting. This will get men arrested.

Fact #46
46. Women don't really care about a sense of humor in a guy despite claims to the contrary. You don't see womens trampling over Tom Cruise to get to Gilbert Gottfried do you?

Fact #47
47. This is the end.
__._,_.___
 



Riana67

Saturday, 12 January 2013

10 golongan yang diusir dari Padang Mahsyar


http://2.bp.blogspot.com/-vPrrJwaQqoo/T0E1Nz0FEcI/AAAAAAAAAzc/yYw1pbA5sTk/s1600/padang+mahsyar.png 
 
1. Mereka diusir berupa kera. Mereka adalah manusia yang suka mengadudomba.
 
2. Mereka diusir berupa babi. Mereka adalah manusia yang suka memakan barang yang haram.
 
3. Mereka dihalau dalam keadaan terbalik kaki di atas dan kepala di bawah. Mereka adalah dari golongan yang suka berdusta.
 
4. Mereka dihalau dalam keadaan bisu dan pekak serta tidak berakal. Mereka adalah dari golongan yang riak bangga diri dan sombong.
 
5. Mereka dihalau dalam keadaan mengunyah lidah sendiri sedang lidahnya itu menjulur ke bawah sampai ke dadanya dan dari mulutnya keluar nanah yang menjijikkan. Mereka adalah ahli pidato yang ucapannya berlainan dengan perilakunya.
 
6. Mereka dihalau dalam keadaan tersalib di pohon kurma dari neraka. Mereka adalah manusia yang berusaha mengajak orang ramai untuk menyokong pemimpin yang tidak jujur.
 
7. Mereka dihalau dalam keadaan terpotong tangan dan kakinya. Mereka adalah orang-orang yang mengganggu jiran-jiran.
 
8. Mereka dihalau dalam keadaan buta. Mereka adalah dari golongan yang curang dalam menetapkan hukum
 
9. Mereka dihalau dalam keadaan busuknya lebih busuk daripada bau bangkai. Mereka adalah orang yang gemar melepaskan nafsu syahwat dan menolak perkara wajib seperti zakat, puasa, solat, … tidak menjalankan kerja dakwah dan sebagainya.
 
10. Mereka dikumpulkan dalam keadaan memakai pakaian besi yang panas. Mereka ini adalah manusia yg syirik kepada Allah swt.
 
Subahanallah....Tuhanku hanya kepadaMU aku bertaubat...ampunkan dosa-dosaku yg Allah....


riana67

Friday, 11 January 2013

Kekuasaan ALLAH, Pengetahuan Rasul dan Ibadah kita


MANUSIA MEMPUNYAI 360 TULANG SENDI!

‘Aisyah RA meriwayatkan bahawasanya Rasulullah SAW bersabda: “Setiap manusia telah diciptakan dengannya tiga ratus enam puluh sendi. Oleh itu sesiapa yang mengagungkan Allah, Bersyukur kepadaNya, bertahlil, memuji Allah, dan mencari pengampunan dari Allah, dan mengalih batu, atau duri, atau tulang dari laluan orang ramai, dan mengajak kepada kebajikan dan melarang daripada kejahatan, dengan sendinya tiga ratus enam puluh, ia akan berjalan pada hari akhirat dengan mengeluarkan dirinya dari neraka.” [HR Muslim]

Buraida meriwayatkan bahawa dia mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Setiap orang mempunyai tiga ratus enam puluh sendi, oleh itu ia harus memberi sedekah untuk setiap satu dari nya.” Ditanyakan kepadanya: “Ya Rasulullah, siapa yang mampu berbuat demikian?” Rasulullah SAW menjawab:“Kalian boleh menimbus kahak yang mungkin kalian temui di dalam masjid, atau mengalihkan batu, duri, atau tulang dari laluan orang-ramai. Jika kalian tidak mampu berbuat demikian, solat dua rakaat Ad-Dhuha sudah mencukupi. “ [HR Abu Dawud, disahihkan oleh Albani]

Dr. Hamid Ahmad Hamid dalam bukunya “The Journey of Faith inside the Human Body”, mengesahkan terdapatnya 360 sendi pada tubuh manusia seperti yang disabdakan oleh Nabi SAW 1400 tahun yang lalu , iaitu seperti berikut:

147 sendi di tulang belakang
25 sendi antara tulang belakang
72 sendi antara tulang dan tulang rusuk
50 sendi antara tulang bahagian luqaimat (lumbar?)
24 sendi di dada
2 sendi antara tulang sternum dan thoracic cage
18 sendi antara tulang dada dan tulang rusuk.
2 sendi antara klavikula dan skapula (tulang belikat).
2 sendi antara skapula dan dada
86 sendi di hujung teratas
2 sendi antara tulang scapular
6 sambungan antara siku.
8 sendi antara pergelangan tangan
70 sendi antara tulang tangan
92 sendi di hujung terbawah
2 sendi pinggul
6 sendi antara tulang lutut
6 sambungan antara pergelangan kaki
74 sendi antara tulang kaki
11 sendi di pelvis
4 sendi antara vertebra tulang ekor (coccyx)
6 sendi antara tulang acetabulm
1 sendi sumphysis kemaluan

Jumlah sendi 360

Fungsi sendi ini adalah bagi memudahkan pergerakan anggota –anggota di tubuh manusia.

Pada zaman Nabi SAW adalah tidak mungkin bagi manusia untuk mengetahui bilangan sendi ini dengan ketepatan seperti itu, kerana sebahagian besar sendi ini halus saja dan berada pada kedudukan yang sangat sukar untuk dilihat. Sendi-sendi halus ini tidak diketahui sebelum adanya kemajuan anatomi , dan pada masakini para saintis barat hanya mampu menganggarkan bilangan sendi di dalam tubuh manusia adalah di antara 250 hingga 350.

Allah SWT berfirman:
“Apakah Dia (Allah) yang menciptakan itu tidak tahu, sedangkan Dia adalah Maha Halus, lagi Maha Mengetahui?” ( Al-Mulk :14)

“Dan tidaklah yang diucapkannya (Rasulullah SAW) itu menurut kemahuan hawa nafsunya. Ucapannya itu tiada lain hanyalah wahyu yang diwahyukan (kepadanya).” (An-Najm: 3-4)

Petikan Artikel: ‘ Every man has 360 joint bones’ oleh Dr. Zaghloul El-Naggar – quranandscience.com
http://assabiel.com/?p=2321




riana67

Thursday, 10 January 2013

CIRI-CIRI GADIS YANG BERPOTENSI UNTUK DIKECEWAKAN


Memang kecantikan jadi pilihan utama lelaki. Itu lumrah, tiada siapa yang dapat menafikannya. Dari zaman Qabil, sampailah dunia akhir zaman ini. Namun jika anda berwajah cantik bak Neelofa pun, tetapi anda memiliki ciri-ciri di bawah, anda juga akan disingkirkan sebagai CARTA HATI para pemuda.
GADIS CANTIK 
Subhanallah....Untungnya jadi orang cantik

Siapakah gadis-gadis yang berpotensi untuk disingkirkan oleh lelaki idaman itu? Mereka ialah:   
1. Gadis Yang Dominan-Lelaki memang suka kepada gadis yang cergas, aktif sama ada dalam memberikan pendapat atau dalam kehidupan seharian. Bukan gadis yang lemah longlai, lurus bendul, tidak matang dan keanak-anakan. Namun mereka tidak mahu dengan gadis yang nampak begitu dominan. Ini kerana ditakuti mereka berpotensi menjadi isteri yang queen kontrol apabila berkahwin dengan gadis seperti ini. Lelaki sangat bimbang jika kehidupan mereka dikuasai wanita.
  

2. Gadis Yang Hidup Seperti Puteri Raja- Manja dan suka kepada kemewahan sangat ditakuti oleh lelaki. Pasti mereka gusar jika anda suka singgah di kedai emas dan membelek-belek barang kemas bertatahkan berlian. Atau anda enggan untuk makan di warung mamak. Setiap kali dating mesti nak makan di restoran berhawa dingin atau di hotel. Jika lelaki itu memang anak orang kaya raya tak kisahlah. Ni tidak, adik-adik kat kampung mintak duit pun tak dapat beri, inikan pula makwe nak beg tangan Charles Jourdan. Tentu dia asyik kecut perut saja....
3. Gadis Yang Suka Mengeluh- Gadis yang suka mengeluh juga akan ditinggalkan oleh pasangannya. Semua dijadikan keluhan, tempat kerja, kawan sebilik, kucing yang suka buang air, bos yang cerewet, pendek kata mengeluh mesti menjadi agendanya. Hidup biarlah happy. Membahagiakan dan mencerikan situasi di mana-mana, terutama pasangan anda.
4. Gadis Yang Suka Mengkritik - Siapalah suka dikrritik? Ini tak betul. Itu tak betul. Dia seorang yang betul. Ditakuti besok apabila dah kahwin, emak mertua dan ayah mertua semua dikata tak betul. Orang yang suka mengkritik dan tak puas hati 24 jam ni elok duduk dengan tarzan dan monyet kat hutan tu.
5. Gadis  Yang Suka Menyindir - Lagi pedih daripada yang suka mengkritik tadi, bunyi macam berbudi bahasa ...lembut aje...rupa-rupanya kena sindir, berdesing. Pernahkan kena sindir? Begitulah lelaki kalau kena sindir, mereka terus tinggalkan anda. Tak percaya, cubalah buat.
6. Gadis Yang Tidak menghormati orang tua- Kenalah hormat apabila jumpa orang tua, terutama bakal mentua. Kelakuan anda akan dinilai oleh pasangan anda.
7. Gadis Yang Pengotor- Pengotor bukan sahaja di rumah, tetapi juga di luar. Bagaimana nak tau dia pengotor atau tidak? Orang yang pembersih, dia akan sentiasa bersih, tujuh hari tujuh malam. Kalau dia pernah tercerita, pagi tadi malas nak mandi, semalam lupa nak gosok gigi, tulah antara tanda-tanda dia seorang pengotor. Boleh siasat dengan kawan serumahnya....
Banyak lagi ciri-ciri yang sepatutnya disenaraikan, tetapi cukuplah setakat itu. Ok ....itu aje entri aku malam ni....yang tak puas hati sila buat bantahan di ruangan komen di bawah. Ciri-ciri lelaki yang bakal dikecewakan biarlah blogger wanita yang mengarangnya....
__._,_.___
 



__,_._,___

riana67

Wednesday, 9 January 2013

Kalau perempuan tanya...... Sebenarnye maksud die.....


1. Kalau perempuan tanya : Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, budak
pompuan tu?


2. Kalau perempuan tanya : You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi : Jom pi makan. Lapar ni!


3. Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la baju kat sini,
yek. Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.


4. Kalau perempuan kata : Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.


5. Kalau perempuan kata : Letihnya hari ni. Mana nak
masak, basuh kain-baju lagi... Makna tersembunyi : Kita
makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju
sekali, yek.


6. Kalau perempuan kata : Kita lebih sesuai berkawan
saja. Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak
paham-paham ke?


7. Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you.
You baik,memahami bla bla bla... Makna tersembunyi :
Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa
macam nak jadi awek you je.


8. Kalau perempuan tanya : You pernah tak teringatkan
awek you yang dulu? Makna tersembunyi : Kalau nak
gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan
aku.


9. Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi
kebahagiaan you. Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena
berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok. 


10.Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang
betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you
berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku
adil. Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil
ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu
sebelum nak menikah lagi satu. Ini cuma contoh saja.


riana67

Tuesday, 8 January 2013

Nangka Belanda ~~ It Can Kill Cancer



  • "SHARE THIS INFORMATION FIRST AND READ AFTERWARDS.....SAVE LIFE Share this as much as you can.

"10000 times stronger killer of CANCER than Chemo".. do share it.. can save many lives, fill up hopes and build confidence in the patients...

The Sour Sop or the fruit from the graviola tree is a miraculous natural cancer cell killer 10,000 times stronger than Chemo.

Why are we not aware of this? Its because some big corporation want to make back their money spent on years of research by trying to make a synthetic version of it for sale.

So, since you know it now you can help a friend in need by letting him know or just drink some sour sop juice yourself as prevention from time to time. The taste is not bad after all. It’s completely natural and definitely has no side effects. If you have the space, plant one in your garden.
The other parts of the tree are also useful.

The next time you have a fruit juice, ask for a sour sop.

How many people died in vain while this billion-dollar drug maker concealed the secret of the miraculous Graviola tree?

This tree is low and is called graviola ! in Brazi l, guanabana in Spanish and has the uninspiring name “soursop” in English. The fruit is very large and the subacid sweet white pulp is eaten out of hand or, more commonly, used to make fruit drinks, sherbets and such.

The principal interest in this plant is because of its strong anti-cancer effects. Although it is effective for a number of medical conditions, it is its anti tumor effect that is of most interest. This plant is a proven cancer remedy for cancers of all types.

Besides being a cancer remedy, graviola is a broad spectrum antimicrobial agent for both bacterial and fungal infections, is effective against internal parasites and worms, lowers high blood pressure and is used for depression, stress and nervous disorders.

If there ever was a single example that makes it dramatically clear why the existence of Health Sciences Institute is so vital to Americans like you, it’s the incredible story behind the Graviola tree..

The truth is stunningly simple: Deep within the Amazon Rainforest grows a tree that could literally revolutionize what you, your doctor, and the rest of the world thinks about cancer treatment and chances of survival. The future has never looked more promising.

Research shows that with extracts from this miraculous tree it now may be possible to:
* Attack cancer safely and effectively with an all-natural therapy that does not cause extreme nausea, weight loss and hair loss
* Protect your immune system and avoid deadly infections
* Feel stronger and healthier throughout the course of the treatment
* Boost your energy and improve your outlook on life

The source of this information is just as stunning: It comes from one of America ‘s largest drug manufacturers, th! e fruit of over 20 laboratory tests conducted since the 1970's! What those tests revealed was nothing short of mind numbing… Extracts from the tree were shown to:

* Effectively target and kill malignant cells in 12 types of cancer, including colon, breast, prostate, lung and pancreatic cancer..
* The tree compounds proved to be up to 10,000 times stronger in slowing the growth of cancer cells than Adriamycin, a commonly used chemotherapeutic drug!
* What’s more, unlike chemotherapy, the compound extracted from the Graviola tree selectivelyhunts
down and kills only cancer cells.. It does not harm healthy cells!

The amazing anti-cancer properties of the Graviola tree have been extensively researched–so why haven’t you heard anything about it? If Graviola extract is

One of America ‘s biggest billion-dollar drug makers began a search for a cancer cure and their research centered on Graviola, a legendary healing tree from the Amazon Rainforest.

Various parts of the Graviola tree–including the bark, leaves, roots, fruit and fruit-seeds–have been used for centuries by medicine men and native Indi! ans in S outh America to treat heart disease, asthma, liver problems and arthritis. Going on very little documented scientific evidence, the company poured money and resources into testing the tree’s anti-cancerous properties–and were shocked by the results. Graviola proved itself to be a cancer-killing dynamo.
But that’s where the Graviola story nearly ended.

The company had one huge problem with the Graviola tree–it’s completely natural, and so, under federal law, not patentable. There’s no way to make serious profits from it.

It turns out the drug company invested nearly seven years trying to synthesize two of the Graviola tree’s most powerful anti-cancer ingredients. If they could isolate and produce man-made clones of what makes the Graviola so potent, they’d be able to patent it and make their money back. Alas, they hit a brick wall. The original simply could not be replicated. There was no way the company could protect its profits–or even make back the millions it poured into research.

As the dream of huge profits evaporated, their testing on Graviola came to a screeching halt. Even worse, the company shelved the entire project and chose not to publish the findings of its research!

Luckily, however, there was one scientist from the Graviola research team whose conscience wouldn’t let him see such atrocity committed. Risking his career, he contacted a company that’s dedicated to harvesting medical plants from the Amazon Rainforest and blew the whistle.

Miracle unleashed
When researchers at the Health Sciences Institute were alerted to the news of Graviola,! they be gan tracking the research done on the cancer-killing tree. Evidence of the astounding effectiveness of Graviola–and its shocking cover-up–came in fast and furious….

….The National Cancer Institute performed the first scientific research in 1976. The results showed that Graviola’s “leaves and stems were found effective in attacking and destroying malignant cells.” Inexplicably, the results were published in an internal report and never released to the public…

….Since 1976, Graviola has proven to be an immensely potent cancer killer in 20 independent laboratory tests, yet no double-blind clinical trials–the typical benchmark mainstream doctors and journals use to judge a treatment’s value–were ever initiated….

….A study published in the Journal of Natural Products, following a recent study conducted at Catholic University of South Korea stated that one chemical in Graviola was found to selectively kill colon cancer cells at “10,000 times the potency of (the commonly used chemotherapy drug) Adriamycin…”

….The most significant part of the Catholic University of South Korea report is that Graviola was shown to selectively target the cancer cells, leaving healthy cells untouched. Unlike chemotherapy, which indiscriminately targets all actively reproducing cells (such as stomach and hair cells), causing the often devastating side effects of nausea and hair loss in cancer patients.

…A study at Purdue University recently found that leaves from the Graviola tree killed cancer cells among six human cell lines and were especially effective against prostate, pancreatic and lung cancers Seven years of silence broken–it’s finally here!"
    ‎"SHARE THIS INFORMATION FIRST AND READ AFTERWARDS.....SAVE LIFE Share this as much as you can.
    "10000 times stronger killer of CANCER than Chemo".. do share it.. can save many lives, fill up hopes and build confidence in the patients...

    The Sour Sop or the fruit from the graviola tree is a miraculous natural cancer cell killer 10,000 times stronger than Chemo.

    Why are we not aware of this? Its because some big corporation want to make back their money spent on years of research by trying to make a synthetic version of it for sale.

    So, since you know it now you can help a friend in need by letting him know or just drink some sour sop juice yourself as prevention from time to time. The taste is not bad after all. It’s completely natural and definitely has no side effects. If you have the space, plant one in your garden.
    The other parts of the tree are also useful.

    The next time you have a fruit juice, ask for a sour sop.

    How many people died in vain while this billion-dollar drug maker concealed the secret of the miraculous Graviola tree?

    This tree is low and is called graviola ! in Brazi l, guanabana in Spanish and has the uninspiring name “soursop” in English. The fruit is very large and the subacid sweet white pulp is eaten out of hand or, more commonly, used to make fruit drinks, sherbets and such.

    The principal interest in this plant is because of its strong anti-cancer effects. Although it is effective for a number of medical conditions, it is its anti tumor effect that is of most interest. This plant is a proven cancer remedy for cancers of all types.

    Besides being a cancer remedy, graviola is a broad spectrum antimicrobial agent for both bacterial and fungal infections, is effective against internal parasites and worms, lowers high blood pressure and is used for depression, stress and nervous disorders.

    If there ever was a single example that makes it dramatically clear why the existence of Health Sciences Institute is so vital to Americans like you, it’s the incredible story behind the Graviola tree..

    The truth is stunningly simple: Deep within the Amazon Rainforest grows a tree that could literally revolutionize what you, your doctor, and the rest of the world thinks about cancer treatment and chances of survival. The future has never looked more promising.

    Research shows that with extracts from this miraculous tree it now may be possible to:
    * Attack cancer safely and effectively with an all-natural therapy that does not cause extreme nausea, weight loss and hair loss
    * Protect your immune system and avoid deadly infections
    * Feel stronger and healthier throughout the course of the treatment
    * Boost your energy and improve your outlook on life

    The source of this information is just as stunning: It comes from one of America ‘s largest drug manufacturers, th! e fruit of over 20 laboratory tests conducted since the 1970's! What those tests revealed was nothing short of mind numbing… Extracts from the tree were shown to:

    * Effectively target and kill malignant cells in 12 types of cancer, including colon, breast, prostate, lung and pancreatic cancer..
    * The tree compounds proved to be up to 10,000 times stronger in slowing the growth of cancer cells than Adriamycin, a commonly used chemotherapeutic drug!
    * What’s more, unlike chemotherapy, the compound extracted from the Graviola tree selectivelyhunts
    down and kills only cancer cells.. It does not harm healthy cells!

    The amazing anti-cancer properties of the Graviola tree have been extensively researched–so why haven’t you heard anything about it? If Graviola extract is

    One of America ‘s biggest billion-dollar drug makers began a search for a cancer cure and their research centered on Graviola, a legendary healing tree from the Amazon Rainforest.

    Various parts of the Graviola tree–including the bark, leaves, roots, fruit and fruit-seeds–have been used for centuries by medicine men and native Indi! ans in S outh America to treat heart disease, asthma, liver problems and arthritis. Going on very little documented scientific evidence, the company poured money and resources into testing the tree’s anti-cancerous properties–and were shocked by the results. Graviola proved itself to be a cancer-killing dynamo.
    But that’s where the Graviola story nearly ended.

    The company had one huge problem with the Graviola tree–it’s completely natural, and so, under federal law, not patentable. There’s no way to make serious profits from it.

    It turns out the drug company invested nearly seven years trying to synthesize two of the Graviola tree’s most powerful anti-cancer ingredients. If they could isolate and produce man-made clones of what makes the Graviola so potent, they’d be able to patent it and make their money back. Alas, they hit a brick wall. The original simply could not be replicated. There was no way the company could protect its profits–or even make back the millions it poured into research.

    As the dream of huge profits evaporated, their testing on Graviola came to a screeching halt. Even worse, the company shelved the entire project and chose not to publish the findings of its research!

    Luckily, however, there was one scientist from the Graviola research team whose conscience wouldn’t let him see such atrocity committed. Risking his career, he contacted a company that’s dedicated to harvesting medical plants from the Amazon Rainforest and blew the whistle.

    Miracle unleashed
    When researchers at the Health Sciences Institute were alerted to the news of Graviola,! they be gan tracking the research done on the cancer-killing tree. Evidence of the astounding effectiveness of Graviola–and its shocking cover-up–came in fast and furious….

    ….The National Cancer Institute performed the first scientific research in 1976. The results showed that Graviola’s “leaves and stems were found effective in attacking and destroying malignant cells.” Inexplicably, the results were published in an internal report and never released to the public…

    ….Since 1976, Graviola has proven to be an immensely potent cancer killer in 20 independent laboratory tests, yet no double-blind clinical trials–the typical benchmark mainstream doctors and journals use to judge a treatment’s value–were ever initiated….

    ….A study published in the Journal of Natural Products, following a recent study conducted at Catholic University of South Korea stated that one chemical in Graviola was found to selectively kill colon cancer cells at “10,000 times the potency of (the commonly used chemotherapy drug) Adriamycin…”

    ….The most significant part of the Catholic University of South Korea report is that Graviola was shown to selectively target the cancer cells, leaving healthy cells untouched. Unlike chemotherapy, which indiscriminately targets all actively reproducing cells (such as stomach and hair cells), causing the often devastating side effects of nausea and hair loss in cancer patients.

    …A study at Purdue University recently found that leaves from the Graviola tree killed cancer cells among six human cell lines and were especially effective against prostate, pancreatic and lung cancers Seven years of silence broken–it’s finally here!"

riana67

Monday, 7 January 2013

Bekas ketua hakim: Yakini undang-undang Islam

 
Beliau sebenarnya mengakui pandangan yang pernah dikemukan oleh Tun Salleh Abas, dan akibat pandang ini juga Tun Salleh dipecat dari jawatannya dengan alasan yang remeh..(menyimpan penghakiman).


 
3:39PM Jan 5 2013  
Umat Islam perlu meyakinkan diri sendiri serta masyarakat bukan Islam di negara ini bahawa undang-undang Islam adalah adil dan saksama, kata bekas Ketua Hakim Negara Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim.

Beliau berkata sayangnya hari ini umat Islam Malaysia begitu cuai dan alpa sehingga mengabaikan khazanah berharga yang diwarisi daripada para ulama Islam dan cendekiawan ilmu perundangan Islam.

"Kita harus mempelajari undang-undang Islam ini dan berikhtiar serta berjihad, jika perlu, untuk menjadikan undang-undang Islam itu undang-undang kebangsaan di Malaysia," kata Ahmad Fairuz, yang merupakan Ketua Hakim Negara pada 2003 hingga 2007.

Beliau berkata demikian dalam ucaptamanya di Seminar Mendaulatkan Islam Agama Negara (SEMAIAN) anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat) dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang dihadiri kira-kira 1,200 peserta di Kuala Lumpur, hari ini.

Beliau berkata beberapa langkah telah pun diambil Jabatan Syariah, Fakulti Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Fakulti Undang-Undang di Universiti Malaya (UM) untuk memartabatkan Islam di negara ini. 

Serentak dengan itu juga, beliau berkata Kulliyah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa turut ditubuhkan dengan tujuan menyiapkan para penuntutnya untuk menerima dan mengemukakan undang-undang Islam sebagai undang-undang asas bagi umat Islam di negara ini.

"Tetapi ini adalah langkah permulaan sahaja dan banyak lagi langkah harus diambil untuk menghilangkan buruk sangka terhadap undang-undang Islam dan mengiktiraf serta menghormati undang-undang Islam di Malaysia.

"Undang-undang di negeri barat dengan secara langsung ataupun tidak, dan dengan diketahui atau tidak, telah banyak mengambil dan meniru undang-undang Islam. Di England sendiri, banyak pembaharuan telah dibuat yang membawa undang-undang itu (Common Law) lebih dekat dengan undang-undang Islam," katanya.

Ahmad Fairuz, yang juga Pro-Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), berkata malangnya, di Malaysia sehingga hari ini kerap kali mencontohi pembaharuan undang-undang yang berlaku di England sungguhpun peruntukan yang setanding dengan undang-undang berkenaan atau yang lebih baik boleh dirujuk daripada undang-undang Islam.

"Kita sebagai orang Islam di Malaysia haruslah menyesuaikan diri dan menguatkan iman kita supaya layak menerima undang-undang Islam dan selepas itu bolehlah kita cuba memujuk jiran-jiran kita (masyarakat bukan Islam) di negara ini untuk bersama-sama menerimanya," katanya.

Ahmad Fairuz, dalam ucapannya turut memetik Panel Jawatankuasa Pemikir Isu Islam Semasa Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Raja Ahmad Mukhlis Raja Jamaldin dalam rencananya yang merujuk kepada kenyataan bekas pensyarah undang-undang Dr Aziz Bari yang dilapor sebagai berkata bahawa Malaysia bukanlah negara sekular.

Kenyataan Aziz itu berbunyi: "Pada hakikatnya kita boleh mengatakan bahawa negara ini telah disyahadahkan dengan kalimah Islam sebagaimana tertulis dalam Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam adalah agama persekutuan sekaligus telah membatalkan ciri-ciri sekularnya. Dan kemudian terpulang kepada kita untuk mengisi kerangka itu dengan apa yang dituntut oleh Islam."

Merujuk hal sama, Ahmad Fairuz berkata Perkara 3 (1) adalah kekuatan bagi umat Islam Malaysia kerana Islam termaktub sebagai agama persekutuan dan dalam masa sama agama lain boleh diamalkan selagi selari dengan prinsip keamanan dan kedamaian.

"Walau bagaimanapun, penganut agama lain mesti sedar bahawa agama mereka bukanlah agama persekutuan. Jadi berhati-hatilah membuat tuntutan kesamarataan.

"Perkara 3 (1) telah menjelaskan bahawa Islam itu agama persekutuan, mana boleh nak samarata?" katanya.

Memetik ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa menyampaikan ucapan dasar Presiden Umno bertemakan 'Kepimpinan Transformatif Menuju Wawasan Nasional' pada Perhimpunan Agung Umno 2012, Ahmad Fairuz berkata umat Islam di negara ini sepatutnya beruntung kerana mempunyai kerajaan yang komited mempertahan dan memperkembang syiar Islam.

"Ini adalah jaminan daripada parti pemerintah untuk terus memperjuangkan Islam. Saya tak tahulah kalau parti lain yang memerintah (apa yang akan dilaksanakan)," kata Ahmad Fairuz.

Najib pada 29 Nov lepas berkata Umno komited untuk terus meninggikan martabat Islam berteraskan maqasid syariah, demi memelihara agama, nyawa, harta benda, akal, maruah dan keturunan.

Najib berkata Umno, tanpa berbasa-basi, menegaskan bahawa parti itu, yang menjadi tunjang kerajaan Barisan Nasional, menentang sekeras-kerasnya mereka yang mendukung fahaman pluralisme mahupun liberalisme.





riana67

Sunday, 6 January 2013

Garis Kehidupanku melalui tapak tangan...yeke? hehehehe


You have a complex emotional pattern. You are a thorough and careful thinker. You tend to be careful and neat. You are independent and follow your own path. You are great at forming your own ideas. You do things according to your own rules. You are confident and able to take charge. You have a strong emotional drive and can sense the emotions of your surroundings. Your best years are still ahead of you and next year may be very good for you.

Anda mempunyai corak emosi yang rumit. Anda adalah seorang pemikir yang teliti dan berhati-hati. Anda lebih cenderung untuk berhati-hati dan rapi. Anda seorang yang berdikari dan memilih jalan anda sendiri. Anda bijak dalam pembentukan idea-idea anda sendiri. Anda membuat perkara-perkara mengikut peraturan anda tersendiri. Anda juga berkeyakinan dan mempunyai sifat bertanggungjawab.Anda mempunyai pemanduan emosi yang kuat dan boleh mengesan emosi di sekeliling. Tahun yang terbaik untuk anda masih lagi di hadapan dan tahun depan mungkin amat baik untuk anda. 

Semoga apa yang tertulis ada benarnya...apa pun aku masih bersandarkan pada kepercayaan YANG MAHA ESA..ketentuan perjalanan kehidupanku pastinya datang dari Allah. Ramalan cuma mainan manusia yang lemah..namun aku suka menelitinya agar aku bisa menilai diriku dan melihat kelebihan dan kelemahan yang aku ada. Ramalan sedemikian terkadang memang ada dalam diriku...kadang juga aku terpaksa mencari dari sudut mana kebenaran itu wujud. Pandangan dan penilaian manusia cuma dibatas kemampuan yang mereka miliki. Apa pun aku enjoy dengan semua ini walau pun aku 'kurang' mempercayainya...kerana aku adalah penganut ISLAM yang sejati meski pun aku bukan pengamal ISLAM yang sejati.

riana67

Saturday, 5 January 2013

Hujung minggu yang suram

Tak ada cerita yang  aku bisa kongsi hari ini..hatiku beku...kosong dan mindaku rasanya seakan jem..tidak berfungsi. Bila jiwaku kosong, aku jadi seperti ini. Kadang-kadang aku berfikir, kenapa aku harus mengikut emosiku semata-mata hanya sebuah nama yang aku sendiri ragu untuk menilainya...namun terkadang juga aku berfikir,kenapa aku harus dipertemukan semual nama itu dalam hidupku. Suratan atau kebetulan? persoalan yang berlegar dalam jiwa seorang yang lemah iman sepertiku....sedangkan aku tahu, semua itu adalah suratan...sejak azali..sejak aku belum dilahirkan lagi...itulah taqdirku yang aku harus tempuh dan sekuat mana aku melawan godaa-godaan dari Iblis Laknatullah adalah cabaran yang aku harus tempuh. Dua bulan dari sekarang, aku menyambut ulang tahun kelahiranku..usiaku semakin senja, ' kubur kata mari, rumah kata pergi'...kerinduanku untuk menjadi tetamu Allah semakin menggebu-gebu, namun aku masih gagal memperbaiki diriku sendiri...lebih-lebih dalam bab berpakaian...aku failed menjadi contoh muslimah sejati dalam penampilan harianku (kalau di pejabat, aku mengenakan busana muslimah). Hatiku masih keras menerima  busana yang merimaskan (pendapatku) pada hal busana muslimah amat cantik dan sopan dipandang mata. Inilah kelemahan utama yang aku harus kikis dalam hidupku. Terkadang aku malu pada pelajarku yang begitu anggun dan sopan mengenakan busana sedemikian, sedangkan aku masih menggunakan pakaian yang rugged...kasual...ranggi...bahkan terkadang sexy...paling sopan aku gunakan adalah baju tradisional (baju kurung) dan jubah..sebagai pelengkap fesyen yang  aku guna...

Hujung minggu seperti ini aku menghabiskan masa cuma berada dalam rumah sambil menanti anak-anak menghubungiku atau pun suami menghubungiku...aku tidak lagi pernah mengharap untuk dihubungi oleh mereka-mereka yang pernah 'memburuku' kerana sejak aku bersama Mahrin, aku telah buang semua itu dalam senarai 'panggilan-panggilan' yang tidak berdaftar dalam jiwaku...ehehhehehe...(dulu, rutin harian, setiap pagi pasti ada 3-5 paggilan yang ada) tak kira siang malam tengahari petang..ada saja yang menghubungi...namun paling tidak pun aku sentiasa menanti panggilan dari MAR..saban hari,,,saban wakutu aku menanti panggilan darinya walau sering kali aku kecewa kerana tidak mendapat sapaan darinya sebagai orang yang aku sayang ketika itu...justeru itu ruang dan peluang untuk aku bersamanya semakin jauh..bahkan hilang sama sekali...lebih-lebih saat ini..aku tidak bermimpi untuk mendapat panggilan darinya kerana aku tahu semua itu adalah mustahil aku dapatkan (bukankah dihati MAR cuma benci untukku)...namun pagi tadi aku seakan menerima satu panggilan tidak berjawap dari luar negara...dan aku tidak pasti adakah panggilan itu dari MAR atau dari individu lain (dalam hati kecilku aku mengharapkan dia) namun panggilan itu cuma menjadi teka-teki bagiku. 

Meski pun hujung mingguku cuma terisi oleh bacaan buku semata dan melayari internet semata, aku masih berpeluang menerima panggilan dari suami tersayang, walau pun aku dan suami asyik 'perang' gaduh dan segala macam yang kurang menyenangkan. Hubunganku sebagai suami isteri dalam waktu yang singkat ini cukup mencabar kesabaranku (lebih-lebih aku memang seorang yang kurang sabar). Bahkan aku bertekad untuk meluangkan sedikit masaku untuk menenangkan emosiku di luar negara, bagi mendamaikan jiwaku yang semakin kosong...aku ingin melangkahkan kaki bersendirian, melayari kehidupanku bersendirian tanpa ada lelaki dalam jiwaku...aku ingin membersihkan jiwaku dengan segala titik bengek yang menjadi duri dalam daging kehidupanku....berjayakah aku..? satu persoalan yang masih menjadi misteri...apa pun aku masih mengharapkan kebahagian itu menjadi milikku satu hari nanti, dengan siapa...di mana ? semuanya rahsia dair tuhan dan aku menanti saat itu...namun aku tidak akan mencari kebahagian itu...lebih-lebih dari seorang lelaki...biarlah kebagaian itu datang sendiri dengan anugerah dari Ilahi...
riana67

Friday, 4 January 2013

Rahsia - rahsia





    • PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA!!!!!!!

      Asas 5 jari

      Jari telunjuk : usus

      Jari tengah : Jantung

      Jari Manis : Imuniti

      Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang


      Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda, kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.  Perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

      Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok sistem dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita, kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,
      keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

      Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.  Cuba cek tapak tangan masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak, sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

      Selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke???  Jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

      Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.  Sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

      Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

      Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita.  Cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari anda, jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna
      anda mengalami hormon yang tidak seimbang.  Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat


      •  
      •  
    • 19 HADITH MENGENAI WANITA

      1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

      2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah s.w.t. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan

      3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah s.w.t. mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah s.w.t.

      4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

      5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

      6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah s.w.t. memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah s.w.t.

      7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah s.w.t. dan orang yang takutkan Allah s.w.t., akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

      8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah). Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

      9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah s.w.t. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

      10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

      11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

      12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah s.a.w, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah s.a.w., "Suaminya". "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah s.a.w, "Ibunya".

      13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

      14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.

      15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

      16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

      17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.

      18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.

      19. Daripada Aisyah r.a. "Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka."


    • 30 fakta menarik tentang wanita
       Fakta-Fakta Tentang wanita

      1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

      2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

      3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

      4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

      5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

      6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

      7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

      8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

      9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

      10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

      11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

      12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

      13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

      14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

      15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

      16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

      17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

      18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

      19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

      20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

      21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

      22.Satu ucapan 'Hai' saja sudah cukup menceriakan harinya.

      23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

      24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

      25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

      26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

      27.Senjata wanita adalah airmata!!

      28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

      29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

      30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.Smile
    • Baca dan fikirkan dimanakah anda. Saya rasa apa yang dikatakan ada kebenarannya. Apakata kita kongsi dan hayati bersama pengetahuan ini. Penentuan unsur seseorang ditentukan oleh anak yang keberapa dalam keluarga:-


      a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
      b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
      c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
      d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

      WANITA BERUNSUR TANAH
      1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
      2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
      3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
      4) Tidak suka membantah atau membangkang
      5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.


      WANITA BERUNSUR AIR
      1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
      2) Mengambil berat
      3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan
      4) Menenangkan pasangan.
      5) Sangat romantis
      6) Mudah menangis


      WANITA BERUNSUR API
      1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
      2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
      3) Penasihat yang baik
      4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
      5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
      6) Berwaspada selalu


      WANITA BERUNSUR ANGIN
      1) Lemah lembut dan menenangkan
      2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
      3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
      4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
      5) Hati yang cepat berubah ubah


riana67