Tuesday, 26 February 2013

Kehilangan

Tiba-tiba aku rasa seperti kehilangan bila dia menjauhkan diri dariku. Aku tidak tahu kenapa aku harus berperasaan sedemikian, sedangkan selama ini aku telah mengambil keputusan untuk menjauhkan diri darinya seutuhnya sejak aku menjadi hak orang lain. Namun perasaan itu sukar aku nyahkan dari jiwaku, kenapa? kenapa mesti ada dia dalam jiwa ini?...kenapa aku tidak mampu untuk hilangkan dia dari jiwaku, bukankah aku telah membuat keputusan jauh sebelumnya bahawa aku akan lupakan dia, melupakan segalanya sejak dia asyik menghinaku...menjadikan aku seakan perempuan paling hina dalam dunia ini...makanya aku berpaling pada yang lain. Mengutip dan mencari cinta lama yang tidak kesampaian dan kini aku menjadi miliknya....Kehilangan itu terlalu pedih aku rasa...kerana mungkin aku terlalu sayang padanya (sebagai seorang sahabat). Aku pasrah, namun aku seperti orang kebingungan dengan situasi ini...

Bila aku menilai perasaanku padanya, kesimpulan yang aku dapat cuma ' dia benci dgnku' aku tidak ada ruang dihatinya...tidak ada ruang dimatanya. Aku semata-mata adalah objek yang cuma wajar untuk diperlakukan sedemikian rupa. Tapi kepedihan itu aku tidak dapat buang...malah kepedihan itu bertapak ..kekal dalam jiwaku...sakit memang sakit, tapi itulah realitinya..Kehilangan dirinya sukar aku gambarkan, sukar aku luahkan dengan ayat atau apa pun...menyentak jiwaku...seluruhnya sehinggakan lenaku terganggu. Impak yang begitu sadis aku rasakan....Namun seperti dulu dan hari-hari sebelumnya aku serahkan pada YANG MAHA ESA...biarlah tuhan yang menentukan....usiaku semakin senja (bakal menjelang 7 Mac) aku tidak ingin kehilangan teman..sahabat...

riana67

No comments: