Thursday, 7 March 2013

Selamat Hari jadi Zutriani @ Zutriana

 Hari ini bertambah lagi usiaku , Senja semakin berlabuh. Kehidupan masih seperti ini tidak ada bezanya, Namun aku bersyukur kerana tuhan memberikan aku seribu nikmat yang tidak dapat aku gambarkan dengan kata-kata. Dalam usia senja ini aku bisa menyaksikan kejayaan anak-anakku, menikmati kehidupan tua ini sebaik mungkin, menunaikan tanggungjawabku sebagai HAMBANYA dgn baik walau pun tidak sesempurna yang aku ada...mengurniakan aku lelaki yang mendampingi hidupku walau pun aku harus kongsi dengan wanita lain. Indahnya hidup ini........walau aku terpaksa berendam airmata kedukaan dalam mencari cinta yang hilang..huhuhuhu...Indahnya dunia ini walau pun aku disakiti dalam bentuk yang berbeza.

Menyambut ketibaan usia ini seawal 12 pagi. Terbangun dengan deringan telepon dari seorang kawan yang prihatin denganku. Pastinya kawan lelali yang masih terkejar-kejarkan aku..hehehe...lelaki, bila belum dapat apa yang dimau, pasti sanggup melakukan apa saja ...sehinggakan sanggup menghantar sms dan panggilan pada wanita pujaannya...tetapi bila sudah menjadi miliknya (total atau pun tidak) dia mengabaikannya. Contohnya aku saja, aku tidak mendapat panggilan langsung dari suami, baik berbentuk sms / telepon. Tidak ada ucapan harijadi. Jauh sekali yang lebih dari itu. Seawal itu juga aku membuka laman sosial yang aku ikuti, dan aku melihat ada ramai yang mengucapkan harijadi. Terima kasih, cuma itu yang mampu aku ucapkan...dan jauh disudut hatiku aku sedih kerana ucapan dari mereka yang aku sayang tidak tiba, suami, anak-anak dan MAR...aku dilupakan dalam detik yang begitu bermakna dalam hidupku. Mungkin tuhan menguji kesabaranku...menguji tahap ketabahanku menghadapi kehidupan ini.

Menyambut ketibaan pertambahan usia ini dgn rasa kesyukuran yang teramat tinggi. Senja semakin berlabuh. Biasanya dalam waktu senja ini keindahan itu semakin terserlah. dan aku menjadi objek yang cukup indah (hehehhe..perasan geng). Dalam usia begini aku masih nampak muda...(perasan muda geng). bahkan aku kadang-kadang tersipu malu bila ada anak muda yang cuba menggodaku..ehehheh..aku cuma bisa berkata, aku mungkin sebaya emak kamu atau ayah kamu...Aku menjadi objek yang indah dalam usia ini...dulu aku tidak mendapat perhatian sebegini...mmm mungkin tuhan tengah mengujiku, menguji tahap keimanan yang aku ada...Apa pun yang aku nikmati hari ini...sama ada tuhan berikan dalam bentuk kebahagian dan penderitaan, bagiku itu adalah nikmat kehidupan...bukan semua orang berjaya mendapatkannya...Alhamdulillah, cuma itu yang aku mampu ucapkan...rasa kesyukuran yang teramat tinggi pada penciptaku....

riana67

No comments: