Monday, 2 September 2013

Oleh-oleh dari Kelantan dan Thailand

 Sempat posing walau letih melihat kereta berbaris di sempadan Siam dan Rantau Panjang....Pak sopir merangkap teman perjalanan dan kekasih muda, sabar menghadapi karena 'untie'..hehehehe...sabar jelah...
Amboi syg..sempat menjeling dgn kita yg busy posing...hehehe..nahhh ambil kau...tangkap gambar jg...jgn jeling arkkk!!!...cian 'untie' menahan godaan...
 Wahhhh!!!!....spek pinjam dari mana untie...kang marah lak pak sopir sebelah tu...jalan kakilah pulang Malaysia
 Bahhh..posing depan Sempadan, Ini area Thailand...kalau nak ikut jalan tikus..nuuuunnn..di bawah sana..lain kali mau coba jalan tikus..pasti syok...dan adventure..
 Area Thailand...aku suka seni binanya..ciri keMelayuan terserlah walau budaya tidak menggambarkan Melayu
 Ini dia hero Malaya aku sekarang...gagah perkasa membelah bumi..hehehe..sopir kesayangan aku, budak kecil aku....touris guide aku, pengawal aku...sayang dia milik org lain..hehehe
 Ini dia kereta milik hero kesayangan aku, sentiasa membawaku kemana saja pergi...segalanya bersama dengannya, mengukir indah segalanya
 Tak puas-puas untie posing...bosan org sebelah tengok..ehhehe
 Mak aiiikkkk..inilah Thailand...ciri khas yang unik..sudahlah tak pakai helmet..boleh naik 4 orang anak gadis cantik dan seksi...fuyoooohhh!!!
 Merakam gambar dalam bilik beradu, tempat lena diulit mimpi, tempat mengadu rindu, tempat menghitung hari berlalu
Menanti malam menjelang...menanti hero pujaan datang menjemput, meronda malam-malam sepi bersamanya dalam menghabiskan sisa-sisa hari kemerdekaan...merdekakah hati ini dari hari semalam? segalanya misteri ..senyum dibibir, bukan bermakna senyum dihati
Unik dan lambang Kelantan..aku suka maskot ini, tersergam indah dalam lobi hotel, tanda aku ada disini bersamanya

riana67
30 Ogos - 1 Septermber 2013

No comments: