Wednesday, 1 January 2014

KIsah cinta yang tidak pernah pudar

 1 Januari 2014 - Detik 5.20 pagi aku belum bisa melelapkan mataku, entah kenapa sukar aku untuk tidur malam ini...sejak jam 4 petang 31 Dec 2013, aku melangkah keluar dari rumahku untuk menghabiskan masa dan hari-hari terakhirku di tahun 2013, mata ini sukar untuk lelap..bermula dari Banting, Klang, Petaling Street, Pasar seni, Sogo, Sg Wang, Bukit Bintang, Dataran Merdeka (cadang nak lepak di sini tapi polis ramai dan aku menarik tangan anakku untuk tinggalkan tempat tersebut. Takut jika terdapat rusuhan anakku jadi mangsa) dan akhirnya Klcc. Berbagai barang aku beli..barang yang tidak berapa penting. Tapi maklumlah, sifatku yang memang agak boros dalam menghabiskan duit menjadikan poketku kehabisan hampir 5 ribu dalam tempoh sekelip mata...ehheheh...Samsung note 8.0 (original geng RM 2500.00), handbag LV (bukan original..heheh...), kasut, baju dan barang keperluan anakku...semuanya aku beli demi kepuasan tersendiri...Sehingga detik ini aku belum lagi boleh tidur...asyik berdepan dengan computer ini dan melayan sembang rakan-rakan maya...fb..yahoo..skype..heheh...wechat..wahtshpp...

Mengimbau kembali tahun lalu yang baru berlalu beberapa detik , begitu membuat aku teruja. Apa tidaknya, aku melangkah tahun 2013 yang penuh cabaran buatku...bermula masalah keluargaku, kerjayaku dan anak-anakku, Alhamdulillah semuanya aku tepis dan lalui dengan berani tanpa mengharapkan huluran tangan dari sesiapa...tuhan memberikan aku satu kekuatan yang luar biasa padaku...siapa lagi yang memberikan aku dorongan dan kekuatan ini jika bukan dariNYA...saban tahun aku menanti hidyah yang tulus dariNYA agar aku bisa menjadi muslim yang sejati..bukan muslim yang 70% sahaja...(hanya aku yang tahu apa nilai 70%). Aku yakin dan percaya satu saat nanti tuhan akan memberikan aku hidyah itu sebagaimana Dia sentiasa melindungi aku dari segala yang jahat. Sentiasa memberikan aku kekuatan yang luar biasa untuk aku melangkah di bumiNYA. Aku begitu bersyukur padaNYA, anak-anakku semuanya berjaya menjadi seorang yang berguna bukan menjadi sampah. Apa lagi yang harus di syukuri seorang ibu, jika bukan melihat kehidupan dan kejayaan anak? inilah hadiah yang tidak ternilai dalam jiwa...biar hati menangis dengan pengorbanan yang kita lalui, asalkan anak-anak semua berjaya...harta dan amanah dariNYA...

Akhir 2013, aku melangkah dengan bahagianya bila hubunganku dengan suami (sahabatku) menjadi begitu indah...buah kesabaranku selama ini akhirnya memberikan kemanisan yang cuma aku dan Mahrin yang tahu dan rasa. Aku buang dan lupakan semua lelaki yang mencoba untuk mendekatiku...bagiku...Mahrin adalah segalanya, meski pun terkadang aku merindukan seseorang  hehehehh..siapa lagi kalau bukan MAR...mmmmm....dan aku sangat berharap agar langkahku di tahun 2014 ini menjanjikan seribu kebaikan dan hidayah buat aku dan anak-anakku...tuhan memberikan aku rezeki yang halal dan melimpah agar aku bisa menjadi TETAMUNYA sebelum aku menutup mata dan bertemu denganNYA...memberikan aku kebahagian yang maksimum bersama dengan suamiku (meski pun aku berkongsi kasih)..memberikan aku kesabaran yang maksimum untuk menghadapi semua dugaan dan cobaan atas dosa-dosaku...aku tahu...setipa sesuatu yang Dia berikan padaku pasti ada seribu hikmah yang tersembunyi..yang aku tidak tahu....BUKANKAH DIA MAHA SEGALANYA....

riana67

No comments: