Wednesday, 29 October 2014

Aku yg hari ini

Dunia hanya kerja...kerja..kerja...tak ada lagi duniaku seperti dulu...untuk memberikan sesuatu yang manis dalam akhir usiaku...terkadang aku begitu pesimis dalam menanggapi kehidupanku, bahkan terkadang aku amat positive dalam berfikir, namun terkadang aku menjadi paranoid dalam laluan kehidupanku...apa lagi yang aku bisa katakan selain dari bersyukur dgn nikmat yang tuhan berikan padaku..anak-anak semua sudah berkerja...cuma tinggal anak angkatku yang menjadi tanggungjawapku sahaja...aku rindu dgn kehidupanku dahulu...tetapi aku lebih takut menghadapi hari kematianku...begitu banyak dosa yang aku telah lakukan...sujud padaNYA terkadang membuatkan aku begitu kerdil...merindukan seseorang terkadang membuatkan aku kesepian...aku tidak lagi memikirkan cintaku yang hilang..bahkan aku berusaha meninggalkan cintaku yang ada kini..bagiku lelaki menyusahkan diriku, tetapi aku tidak dapat lari dari kehidupan tanpa lelaki...anak-anakku semua lelaki...studentku semua lelaki..biarlah apa yang berlaku tetap berlalu dan yang akan berlaku biarlah berlaku..hatiku tidak lagi bermadah rindu..bahkan kerinduanku pada semua aku pendamkan dan aku nyahkan, namun ingatan pada MAR cukup membuat aku terkedu..aku tahu aku tidak dapat melupakan lelaki ini..namun aku adalah aku..seorang wanita yang tak mungkin akan mengganggu kehidupannya yang harmoni dgn keluarganya...aku sudah merasakan betapa peritnya hidup bersama dengan Mahrin yang ada 2 oarng isteri...aku tidak ingin lagi merasakan pelukan lelaki atas airmata wanita lain...dan sujudku setiap hari memohon padaNYA agar aku menghabiskan sisa-sisa hidupku dgn sempurna dan sesempurna mungkin..aku ingin melengkapkan semua kehidupan ini seperti orang lain, tapi aku tidak mempu untuk mnggapainya tanpa bnatuan sesiapa...dalam doaku seringkali aku panjatkan agar aku bisa mencium BAITULLAH sebelum aku menghempuskan nafas terakhirku kerana sesungguhnya aku adalah HAMBANYA yang sangat berdosa...aku ingin memohon keampunan yang setulusnya dihadapan rumahNYA ...AKU Ingin menjadi tetamuNYA yang AGUNG...dan dalam sujudku kupohon padaNYA agar aku bisa menemukan seorang lelaki yg benar-benar lelaki...yg bukan milik sesiapa..yg bisa menjagaku dengan seikhlasnya tanpa melihat siapa aku yang dulu...dan tanpa menilai siapa aku yang sekarang...aku percaya tuhan sayang padaku dan aku percaya jalan dihadapaku pasti berliku tapi aku mampu mengharunginya dgn IZNINYA...amin...


riana67

No comments: