Friday, 23 January 2015

2015 ~~~~ Januari yang kelam

aku dan mak ayah dan adik beradiku,,,rindu mereka semua
Januari 2015 hampir berlalu, dan aku masih seperti dahulu...bezanya kali ini aku tinggalkan orang yang aku paling cinta, Mahrin...semuanya aku lupakan..sebenarnya mencuba untuk melupakan kerana bagiku, bila menyintai seseorang kita harus membiarkan dia bahagia...memberikannya ruang untuk kehidupannya tanpa menjadi orang yang menyusahkan dia...Walau pun keputusan ini amat berat aku buat, namun aku desak dia untuk melafazkan cerai talak 1..16 Januari 2015, jatuh talak 1 untukku darinya...mmmm...mungkin jodoh kami hanya sampai disini sahaja, atas permintaanku....bodohkah aku? rasanya tidak...keputusan yang sepatutnya lebih awal aku buat....Dan sepanjang aku konflik dengan Mahrin, aku masih menjadi pilihan beberapa orang lelaki muda..wahhh...ehhehe...bahkan kakak seorang lelaki ini telah melamarku dengan baik...cuma masalahnya aku tidak menyintai lelaki itu sedangkan khabarnya lelaki itu amat menyukaiku walau pun dia tak mengenaliku....ada lagikah cinta jenis ini dalam zaman ini? rasanya ...aku mimpi disiang hari...Namun aku terkadang berfikir, lebih baik bersama dengan orang menyintai kita daripada menunggu org yang kita cintai, sedangkan dia yang kita cintai langsung tidak memperdulikan kita...kata-kata nasihat orang terdahulu memang sangat berguna...dan dalam bulan ini juga aku membuat perhitungan dgn AAK...rasanya aku perlu melakukan yang terbaik untuk masa hidupku yang semakin singkat ini..namun halangan dari anak-anakku menjadi pemikiranku kini...Semua anak kandungku tidak merestui hubunganku dengan mana-mana lelaki yang ada dalam hidupku..Perlukah aku menafikan hak mereka..dan mementingkan diri sendiri...dan aku tahu aku adalah wanita yang tak dapa mengawal nafsuku dalam hubungan sex...aku lemah dalam hal ini..huhuhu..perkahwinan adalah jalan yang boleh mengelakkan aku dari maksiat...siapa pun yang menghalang, bagiku..mudah sahaja..jika tuhan telah mengizinkan aku dengan mana-mana lelaki, itulah taqdirku dan aku terima dengan rela...

cucu kesayanganku
Hari ini aku terpanggil untuk update blogku ini..blog picisan..sekadar meluahkan rasa terkilan dan unek-unek yang ada dalam hati...Esok jika tuhan izinkan aku akan melakukan 1 keputusan yang menentukan masa depanku dengan baik...aku berharap semua ini dapat membimbingku kejalan yang lebih bercahaya...aku sudah letih dalam kehidupan seperti ini, namun aku gagahkan jua untuk melangkah kerana aku tahu jalan ini yang aku pilih. Semoga tahun 2015 ini menjadikan aku wanita yang lebih tabah dalam perantauan dan menemukan sesuatu yang boleh membimbingku menuju jalan ALLAH...JALAN yang banyak aku abaikan dalam beberapa tahun ini...sujudku masih lagi dalam kegelapan (barangkali). Apa yang ku banggakan dalam tahun lalu (2014) anak kandungku semua telah menjadi manusia yang baik..walau tidak sesempurna yang kuharapkan, sekurang-kurangnya mereka menjadi lebih baik dari orang lain.. Alhamdulillah....Kerjaya yang baik..cuma aku perlu mencari pasangan untuk mereka agar tanggungjawapku sebagai ibu terlepas...Namun akhir dari 2014 amat menyakitkan hatiku..menyakitkan jiwaku...alangkah sedihnya bila anak yang aku anggap sebagai anak kandung sendiri direnggut dari sisiku oleh mantan suamiku...lelaki yang tidak pernah bosan untuk sentiasa menyakitkan hatiku...puuhhh...mujur aku memiliki sekeping hati yang cukup sabar...dan semoga apa yang dia lakukan padaku tuhan akan membalas dengan sebaik-baik pembalasan...

Mantan boss yang telah kembali kerahmatullah minggu lepas
Akhir Januari menjelang pergi, aku menjadi staff yang cukup dikenali dalam jabatanku dan kementerianku...nama yang sangat dan cukup menjadikan aku perhatian semua orang...ehhehe...Alhamdulillah..walau hidupku sepi dari belaian orang yang aku sayang...tetapi sekurang-kurangnya aku mendapat kasih sayang yang cukup melimpah dari mereka yang lain...bukankah tuhan memberikan rezeki dari berbagai sudut...Alhamdulillah..
riana67

No comments: